deppig lördag.

Idag är det lördag den 21:e september. Det är en dålig lördag. Jag försov mig idag för första gången. Och nej inte till skolan utan till dans-rehearsal med Shrek. Som tur var är det en dans som jag redan tränat och kan till ca. 90%, men kändes ändå riktigt tråkigt att vakna upp senare och se att det var för sent. Det är en grej som känns så mycket värre, eftersom alla här är så engagerade och så så mår jag 1000 gången sämre än om jag missar en träning någon gång i Sverige. Igår var jag tvungnen att gå tidigare (hade ingen skjuts annars) när vi skulle dra igenom hela första akten av Shrek. Även fast jag är med två gånger och båda gångerna inte säger eller sjunger något (vi har inte lärt oss de låtarna) så kändes det så himla jobbigt. När något sånt händer så känns det som jag inte tar vara på detta året, som att jag är bortskämd och inte är en bra människa. Det förstör liksom så mycket att gå och vara ledsen och arg på sig själv efter att det har hänt. För egentligen. Tjänar det något till? Man kan ångra saker och veta tills nästan gång hur man ska göra, men om man går runt och är besviken på sig själv så missar man så många stunder som kunnat vara bra. Så denna dagen som jag nu tillbringat med att vara ledsen och arg för att jag missade en dansträning ska nu ändras. För är man ledsen över något så övergår det till hemlängtan. Hemma, för där kan man slippa problemen man har här just nu. Men det funkar ju liksom inte så, man kan ju inte smita från allt i livet, man får komma på hur man ska klara sig genom det. Och att ha missat en dansträning är en otrolig töntig anledning till att vara deppig oc besviken på sig själv en lång tid. Det. är. inte. jordens. undergång. Jag ser det inte som något dåligt heller dock, liksom, det driver mig alltid till att göra saker jag sagt att jag ska, även om det känns tråkigt någon dag. Jag minns konståningen (när jag höll på med det), och jag missade träningar och jag var så ledsen på mig själv för det. Spelade ingen roll om orsaken var att jag hade feber, kändes ändå så himla kass. 
 
MEN, nu ska jag ta tag i dagen, har planer om att gå på bio med min kompis Sandra från Spanien ikväll. Och har eventuellt fixat någon som kan hjälpa mig träna dansen imorgon istället. Känns som 10 kg lyfts från mina axlar, nu ska jag ha kul och njuta av helghelghelg!

Kommentarer
Karin säger:

Kom igen Elsa! Du är bäst<3

2013-09-22 | 18:29:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback