last friday night

Förra fredagen, den 22/11-13, så åkte jag hem efter skolan (simning inställt) och blev sedan skjutsad till Rosas hus vid 5-tiden. Rosa är utbytesstudenten från Tyskland som är här, och hon och jag är ganska nära vänner. I vart fall, så åkte vi med hennes familj (mamma, pappa, Hudson (3 år) och Kinley (1 månad), till familjen Courtney på middag. Det är Sarah och John Courtney, de är goda vänner till Rosas familj och mrs. Courtney är även mig Historia-lärare. Jag tog med mig svenskt godis som vi åt efter god Chilli, och sedan spelade vi ett sånt där spel där man får ord och man ska förklara utan att använda de ordet, vilket var jättekul med mig o Rosa enligt de andra. Vi spelade även lite pingis, piano och lekte med Hudson och hunden som Courtney's hade. Sedan bar de av till Rosas igen och jag skulle sova över där. Vi lade oss i sängen och skulle se på film, men jag somnade inom 5 minuter, var så väldans trött. 
Nästan morgon var det lördagen den 23/11-13 och vi gick upp ganska tidigt, satte oss i bilen och började åka mot Columbia, där Mizzou, ett stoooort college ligger. Vi stannade på Starbucks och åt lite frukost och sen åkte vi de två timmarna i bilen. Väl framme fick vi guidad tur av Rosas pappa som gått där i 5 år. Vi åt på en otroligt god restaurang och sedan strosade vi omkring och gick och shoppade lite, innan det på kvällen var dags för att åka hem. Kommer lägga in ett separat inlägg om denna resaVäl hemma så tänkte jag bara stanna hemma och se en film, men så kom Julie hem, och vi var ensamma, så vi bestämde oss för att åka och se på bio. Hade redan sett Catching Fire (gjorde det med kompisar från History, var en såååå bra film) och Julie hade sett Gravity (som jag vill se), så vi såg en film som hette "About time". Sov som en stock. 
Söndagen den 24/11-13 så var det dags för en långsam uppgång, sedan grötfrukost för att återgå till lite läxläsning innan Chiefs spelade (och förlorade för andra gången iår). Senare åkte jag och några vänner till Custards och åt glass (man får rabatt med den poäng som Chiefs gjort i matchen de haft på dagen, så länge de inte övstiger 50% tror jag. Det var 38% då, vilket är väldigt bra. Rosa var med och vi åkte sedan till Starbucks för det är mycket mysigare att sitta där. Kom hem och lade mig för att sova. 
 
Det var helgen, denna vecka har de hänt så mycket hittills, och det är bara onsdag. Men jag kan inte ta allting nu, för jag är så trött och ska sova. Imorgon är det Thanksgiving och släkten kommer till vårt hus för middag. Jag och Lena har sagt att vi ska gå till gymmet på morgonen så vi kan äta ännu mer på middagen,haha (eller så vi inte får dåligt samvete), så därmed ännu större anledning till att sova nu. Godernatter.
 

Kommentarer
Lena säger:

Förstår att du inte hinner skriva så mycket med tanke på allt du gör. Roligt att läsa i vilket fall som helst. Kram

2013-11-28 | 18:04:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback