en lista.

1. Hur gammal är du? 17 år och drygt 2 månader
2. Hur gammal känner du dig? Känner mig nog som 17 oftast, kan känna mig äldre, men bara i tankarna, inte i det hela "nu-ska-jag-betala-räkningar-jobba-och-bo-ensam" grejen. Ibland känner jag min även som ungefär 5 och vill bara gråta och skratta åt allt.
3. Vad har du gjort i dag? Gick i skolan, gick promenad med min fina hund, spelade tennis, var på boxningspass och nu har jag sett på film. Förutom det så har jag ätit massa god mat hela dagen och köpte en biskvi i kafeterian i skolan. 
4. Vilken film såg du senast? Ruby Sparks! Såg den idag och tyckte den var jättefin, rolig och sorglig.
5. Vem ringde du senast? Johanna, för att övertala henne att boxas med mig.
 
 
6. Är du besatt av någonting? Just nu är jag väl lite besatt av One Tree Hill, har nästan sett klart säsong 4 på mindre än två veckor. 
7. Är du rädd för blod? Har inga bekymmer med andras blod men är lite mesig när det är mitt eget. Ska ta blodprov imorgon, hjälp!
8. Beskriv platsen du befinner dig på just nu? Ligger i min säng, den är 120 cm bred tror jag. Tycker i vartfall om den väldigt mycket och tillbringar mycket tid i den. I övrigt ser jag min stora blå garderob framför mig och till höger hänger en ljusslinga i mitt fönster och min bokhylla. 
9. Kan du nämna fem statsministrar under 1900-talet i Sverige? Olof Palme, Göran Persson, Fredrik Reinfeldt, Tage Erlander och Carl Bildt??
10. Googlade du för att få fram svaret på föregående fråga? Nej, men googlade Reinfeldt för var lite osäker på stavningen. Och nu ska jag kolla om Carl Bildt stämmer. Det gjorde det. Woop woop. 
11. Vilken färg är dominerande i din garderob? Får nog säga svart. Har ganska mycket olika färger tror jag. Fast mycket vitt och svart är det nog. Festligt!
12. När vaknade du i dag? Vaknade halv sju av att två vuxna människor och en hund låg bredvid mig i min säng. 
13. Vilken är din favorithögtid? Vad svårt!! Tror julen, eller midsommar kanske? Alla högtider är i alla fall som bäst innan de är. Början av december är det bästa med julen. 
 

14. Vart i världen skulle du vilja befinna dig just nu? Vart som helst där det finns en strand, palmer och vattenmelon. Och värme. Jag vill kunna vara ute, inte frysa om öronen, behöva ha massa kläder och inte vilja gå ut.
15. Nämn en plats i världen du besökt som du aldrig vill återvända till? Rostock, en hamnstad i nordöstra Tyskland. Kanske hade otur men när jag var där såg jag bara kala betonglägenhetsbyggnader, prostituerade och skumma människor. Vi åt gamla mackor i ett fik som hade fönster mot parkeringen för vi ville inte lämna bilen utan tillsyn. Om det säger något. 
16. Hur vill du tillbringa din pension? Oj, svårt att veta nu. Skulle vara trevligt att bo i ett litet hus i en liten by i något varmt land (Frankrike, Spanien, Grekland) med grannar som också är pensionärer och som man har middagsbjudning med var och varanan dag. Och en liten pitoresk trädgård med vinrankor, apelsinträd, passionsfrukt och olika sorters blommor. Barn och barnbarn hälsar på ibland men mest är det jag och kärlek som cyklar ner och tar morgondopp i havet varje morgon. 
17. Vad lyssnar du på just nu? Lyssnar en hel del på soundtracket till MOONRISE KINGDOM, sedan är det lite av varje, gillar JUSTIN TIMBERLAKES nya och MACKLEMORE diggas också en del. Är verkligen allätare, gillar ungefär allt utom alla sorters hårdrock (metalic och sånt).  
18. Har du någon gång brutit ett ben? Nej. Minns när jag var liten och ville det för jag ville gå på kryckor. 
19. Vilka fem saker vill du inte vara utan i ditt skafferi/kyl? Hum, just nu skulle jag säga havregryn, apelsiner, zucchini, knäckebröd och wokgrönsaker. Men detta är det som gäller för just nu.
 

20. Vem är din favoritkändis? Är så dålig på kända människor och deras liv och sånt är men har sett en intervju med J.K. Rowling och henne gillar jag. Och Keira Knightley. Och Leighton Meester och Ed Westwick, Chair <3
21. Vad är du på för humör just nu? Lite trött, men mest glad.
22. Vilka världsdelar har du varit i? Europa, Sydamerika, Nordamerika
23. Snarkar du? Bara om jag är jätteförkyld och snorar, men oftast inte. 
24. Vilka yrken har du provat på? Har varit tränare i konståkning och tennis, plockat jordgubbar, sålt jordgubbar och stått i café. Har praoat på en tidning och på sjukhuset, fast det kanske inte gills.
25. Hur går du helst klädd? Som vädret är nu, mjukisbyxor och tjocktröja. Annars jeans och t-shirt typ. Eller vet inte. Drömmer om den perfekt klänningen, skulle vilja ha mer klänningar. 
26. Vilket stjärntecken är du född i? Stenbocken.
 

27. Vilket är ditt favoritgodis? Choklad, gärna mörk med havssaltsmak eller mint. Eller sura saker. Och B&J är som godis och det är något av det bästa som finns<3
28. Vad sa du senast? "Stäng dörren när du går ut ur mitt rum! Jag vill sova och vara ensam, hejdååå!!" 
29. Vilket var ditt bästa ämne i skolan? I högstadiet var det nog matte och engelska och några till. Nu är det nog svenska och matte och några till typ.  
30. Vad har du på dig just nu? Rosa pjyamasskjorta och gråa byxor, frös lite idag. 
31. Vilken är din favoritaffär? Har typ slutat handla kläder nu när jag ska till USA, hehe. Gillar flera men har ingen favorit direkt.  
32. Vad har du i dina fickor? I jackfickorna har jag ett lipbalm, ett kuvert med en lapp med en bild person jag ska döda i killergame, hörlurar (för det mesta) gammalt hundgodis, en bajspåse, som en riktig hundägare!
 

33. Vad köpte du senast? Köpte ett tiokort på friskis & svettis idag, äntligen!
34. Hur många gånger har du flyttat? Två gånger, från Östadkulle till Bergstena och sedan till Lidköping.
35. Om du var fast ensam på en öde ö, vilka tre saker skulle du ta med? En bästa vän, massor av god mat och en låda med alla möjliga redskap du kan tänkas behöva. 
36. Är du morgon- eller kvällsmänniska? KVÄLL. 
37. Senaste filmen du såg på bio? Det var nog berättelsen om Pi.
38. Har du blivit sydd någon gång? Nepp, bara tejpad.
39. Har du någon gång badat naken utomhus? Ja.
40. Vad åt du till frukost? Fil, mammas flingor, knäckebröd med smör, ett ägg och ett glas vatten.
41. Hur såg ditt liv ut för tio år sedan? Flyttade till en ny stad, saknade mina vänner, träffade nya vänner som skulle finnas kvar till 10 år senare <3 Annars gick jag i 1:an och var väldigt bra på att klättra i rep.
42. Har du någon gång åkt dit för fortkörning? Nej. Cyklar dock väldigt snabbt så är väl bara en tidsfråga. 
43. Vem gjorde senast något extra speciellt för dig? Tycker mycket saker är speciella, idag när jag kom hem hade mamma tagit fram recept och gjort smoothie som hon aldrig gjort förut för hon vet att jag gillar det. Igår när jag varit ute i snöoväder med Rufus stod pappa i dörren och öppnade när jag kom hem. 
44. Vart lägger du din mobiltelefon när du sover? På mitt skrivbord, alltid avstängd och på laddning.
45. Vad var det sista du åt? Ett knäckebröd med smör och ost på.

 

46. Vem är världens vackraste kvinna? Leigton Meester eller Keira Knightley tror jag.
47. Är du blyg? Kan vara det i början ibland, men sen är jag aldrig det. 
48. Vilken var den sista konserten du var på? Oj, var Anna Ternheim för ett bra tag sen nu tror jag.
49. Vad heter du i andranamn? Olivia.
50. Har du varit med om en bilolycka? Nej, men har klämt mig i en bildörr, det är ju en slags bilolycka. 
51. Har du något bevarat inom dig som ingen annan vet? Det har de flesta och så även jag.
52. Vilken är den roligaste träningsformen? Simning och tennis. Och sen gillar jag att gå på gympapass och att gå snabba promenader.

 

 

53. Har du några husdjur? Japp, en hund som heter Rufus. Han är en lagotto Romangolo.

54. Vill du gifta dig? Absolut, det är en sån där dag man tänkt på ända sen man var liten. 

55. Var växte dina föräldrar upp? I Bergstena och Alingsås.

56. Har du någon gång ringt polisen? Nej.
57. Har du svenskt ursprung? Ja, lite tråkigt, tänk att vara en del engelsk eller kanske australienare eller så, skulle kanske haft släkt att hälsa på i andra länder. 
58. Har du, eller har haft, något smeknamn? Mja, inget förutom Elsapelsa på skoj ibland.
59. Vilka är dina största svagheter? Har höga krav på mig själv, vill ha A i alla ämnen, hinna träna och träffa vänner och andra saker och blir stressad när det inte går som jag vill. Är jättedålig på att planera och skriva in saker jag ska göra i en almanacka eller liknande. Är en stor tidsoptimist och beger mig alltid till saker alldeles för sent. Och till sist så blir jag alltid sittande såhär vid datorn alldeles för sent!!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback