one week.

 
En vecka kvar tills jag sätter mig på det första flyget!!! Har idag kollat lite mer på skolbussar, skoltider och skolmat! Första chocken kom när jag upptäckte att jag kommer börja skolan 7.35 på morgonen. Kanske inte låter som så stor skillnad mot att börja 8.00, men det är det. Till skolan är det ca. 10 minuter med bil/buss och bussen går från min station vid 6.50 (verkar det som, är inte helt säker). Det betyder att jag måste gå upp vid kanske 6 på morgonen. Här i Sverige går jag upp vid 7.15 och cyklar de drygt 300 meterna på cirka 1 minut. Nåja, taggar ändå att åka i den gula skolbussen tidigt med alla andra elever!! Funderade även på om man kunde cykla någon dag, så man kan få lite motion, men känns inte som jag kommer vilja offra den sömnen för att sätta mig på cykeln och trampa iväg. 
 
Man äter alltså frukost tidigt (eller äter i skolan där det finns att köpa), sedan har man 5 lektioner innan lunch som börjar 11.13 och håller på till 12.43 eller något sånt (gotta love deras obsession med minuter, haha). Men man har inte så lång lunch, man äter i 3 olika omgångar, man får en tid då man ska äta. Jag hittade en meny med vad lunchen brukade bestå av, och kan meddela att pizza och cheeseburgare stod överst på listan. Inser hur mycket jag verkligen kommer gå upp i vikt?! Efter lunch har man två lektioner till och slutar sedan vid 14.28. 

Kommentarer
EMMIE säger:

Hej! Länkbyte? :)

Svar: Hejhej! Absolut, länkar direkt! :)
None None

2013-07-19 | 13:42:26
Bloggadress: http://emmie.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback