Lista inför året.

Vilket land ska du åka till? 
USA
 
Vilken organisation reser du med?
Jag åker med STS och i USA är det PAX jag har som organisation. 
 
 

Hur/var skulle du helst vilja bli placerad?

Jag har ju redan fått placering och tror jag hamnat helt rätt! Jag hade aldrig någon delstat jag ville till sådär extra, men jag ville däremot inte hamna i Alaska. Dels på grund av vädret, men mest för att det ligger så off från resten av USA. Därför ville jag heller inte få placering på Hawaii.

Vad gäller familj ville jag innan jag fick familj helst ha syskon i min ålder, och det fick jag! 

 

Har du fått familj eller gjort stat / region-val?


Jupp, jag har fått familj. De bor i Lee's Summit i Missouri. Staden har knappt 100000 invånare och ligger utanför den större staden Kansas City. Det är en mamma, pappa, två systrar (de har två barn som flyttat ut också) och en hund som heter Hank.

Jag gjorde aldrig delstatsval, det var något jag tänkt att jag skulle göra, men så tänkte jag om. Alltså det är roligare om det blir en överraskning, den bästa tänkbara familjen och ett ställe du aldrig någonsin skulle besökt annars. Alla de "coola" delstaterna kan man ju åka och turista i ändå. 

 

 

 Kommer du åka på något förberedelseläger?


Jag var på ett på Stenungsön med ca 100 andra STS:are. Det var så roligt, önskar bara att man fått mer tid att umgås! Annars har jag inget annat förberedelseläger. 

 

 Vad ser du mest fram emot?


Upplevelsen att bo i en helt ny familj som blir som ens andra familj, lära mig prata bättre engelska, frågor och fördomar jag kommer få höra om Sverige (typ om isbjörnar och ABBA eller så), nya vänner, testa nya sporter, thanksgiving, den schoolspriten som finns, halloween osv. Listan kan göras lång!

 

 

Vad fruktar du mest?

Borde kanske säga "att gå upp 20 kg i vikt, ohh noooo", och klart jag är lite rädd för det, men inte så att jag fruktar det något fruktansvärt. hehe. Fruktar att jag ska längta hem, att mina värdföräldrar eller syskon och jag inte kommer komma överens eller att det skulle hända något med mina nära och kära här hemma.

 

Vill du prova någon ny sport?

Jajaja, självklart! Vill prova softball, volleyboll (okej inte helt ny, gick ett tag), gymnastik eller dans, simning, lacrosse och kanske basket. Finns säkert fler jag inte kommer på nu.

 

Vad kommer du sakna mest?

Jag tror jag kommer sakna språket, att den första tiden inte kunna uttrycka sig med sån precision man skulle vilja. Jag kommer även sakna min familj, släkt, vänner, mitt rum, min klass och marabou + knäckebröd. Det är tur att man kan skicka sånt med paket (hehe, till alla er som känner att ni vill supporta mig). Kommer nog sakna lite mer av det svenska köket!

 

 

 I USA, kommer du åka på en resa arrangerad av organisationen? 


Som det ser ut nu så ska jag inte det. Men man ska aldrig säga aldrig.

 

Namnge tre platser du vill besöka i ditt land:

Alltså vet ju inte alla fina ställen man borde besöka, men av dem jag kommer på skulle jag vilja besöka Grand Canyon (Arizona), Kalifornia/Florida/Hawaii vid en strand så jag kan lära min surfa och Las Vegas pga, det ser så himla annorlunda och häftigt ut! 

 

Tror du att det kommer att bli ett bra år?

Det är omöjligt att veta nu. Jag kommer uppleva något som sedan kommer påverka hela mitt liv. Men ja, jag tror ändå att året kommer bli bra. Det blir vad man gör de till!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback