30 july.

Vaknade redan vid 7 idag och låg i sängen till 8 och läste. Gick ner och åt gröt (har hittat "vanliga" havregryn här hemma, använde hackade istället för plattade) och toast för att sedan följa med Julie till hennes jobb. Hon jobbar som mäklare och idag skulle hon ta kort på ett hus som ska säljas för över $1,000,000 som ligger i Kansas City. Jag fick vara med och flytta på typ tandborstar och sånt som inte ska vara med på bilden, samt prata med en papegoja som var väldigt söt. Efter besöket där åkte vi till en lägenhet i de centralare delarna av Kansas City, the plaza heter området. Där var vi uppe i en grymt fin lägenhet som hon precis sålt, hon skulle bara hämta några papper och då kunde jag passa på att se på utsikten över centrala delarna av staden. Vi begav oss efter det till en restaurang som hette Brio, en utav Pruddens favoriter, och åt lasange till lunch. Efter lunch åkte vi till några av Kansas City's finaste områden, där husen kostar $6,000,000 och det ser ut som ett slott, med sagoliknande trädgårdar, tinnar och torn. Åkte även över gränsen och befann mig på Kansas-mark! 
 
Vi kom hem och då skulle Julie jobba, jag satt lite i köket och åt vindruvor, typ 5 minuter senare kom Lena hem (älskar när alla kommer och går och man inte riktigt vet exakt när någon kommer komma hem) och jag ville baka men saknade kokos hemma, så vi åkte och köpte det. På vägen hem tog hon med mig till Sonic, ett annat snabbmatsställe, där hon beställde två körsbärsshakes till oss som vi satt med i bilen och pratade och lyssnade på hög musik på vägen hem. Väl hemma bakade jag chokladbollar, skulle egentligen bakat något mer avancerat, men Abby skulle komma hem 3.30 och klockan var 3.00. Alla gillade chokladbollarna, och mest är de imponerade av hur jag gjort dem. Även fast jag inte använt ugnen eller något är de imponerade av att jag gjort det från början, "from scratch". Sa jag det? Att deras cupcakes är pulver som blandas med mjölk och vatten? Att deras kräm att ha på finns i färdiga burkar? Att chocolate-chip-cookies är deg på korv (som lingonsylt i sånt där plastskydd) som bara trycks ut på plåten? De tycker verkligen det är intressant och vill veta vad som är i. Den enda ingredienser jag inte vet om jag fick rätt var vaniljsocker. De hade något som hette "powdered sugar" hemma som smakade exakt som vaniljsocker så tog det istället. Hur som helst blev det bra! 
 
Sedan kom Abby hem och en timme senare Abbys kompis Mandy. Abby hade haft band-camp hela dagen och var hungrig så vi hängde i köket med Julie och Tom (som också kom ungefär då) och åt (dvs, jag, Abby och Mandy). Spenatfylld pasta med parmesan blev det. Efter det kom min kontaktperson från Blue Springs på besök för att se hur resan gick och att allt var bra. Det är 5 andra utbytesstudenter och vi skulle träffas snart, en helg, och prata med varandra. Hon var jättekort och sedan tog jag och Abby och Mandy deras små mopeder som de har och åkte ut på en tur. De går i 40/45 km/h, och man behöver inte ha körkort eller något här!!! De är blåa Hondor från 70-talet och supermysiga! 
 
Vi åkte till poolen, den som området de bor i delar på, vilket jag inte hade en aning om fanns. Wellwell, fick lära mig hur man kom in där och sedan satt vi där en stund och pratade om skolan. Mandy hade en bok med alla kurser man kan ta, så vi åkte först till Abby en kort sväng, sedan till Mandy. Vi var hemma hos henne och diskuterade vilka klasser och sporter jag borde ta, vilket var så kul! Mandy var jätteschysst och hon är en av Abbys närmsta vänner, så vi lär ses mer! Hon är med i track och springer huuuuur mycket som helst, hon springer 5 km på nästan under 20 minuter, which is pretty good. Efter Mandy åkte vi hem en kort sväng innan vi åkte iväg till området med sjöarna där man också kan bada om man vill. Vi ställde mopederna nära en sjö och gick ner och kastade macka ett tag och pratade om skolan, sporter och massa saker. Sedan blev det mörkt och då åkte vi hem igen. Nu befinner jag mig i mitt rum igen! Denna första veckan är det verkligen saker heeeela tiden, och det känns så himla kul! Blir nog skönt när man börjar leva det vanliga livet också, men nu trivs jag med mopedutflykter till stränder, stadig temp på 25 grader ("kallt" denna veckan enligt alla här) och en massa olika sorters ny mat!
 
P.s. Tom var och handlade och han hade kollat upp massa om svenska matvanor och han var så gullig och hade köpt vanlig ost som man hyvlar, gurka till mackan, paprika, mörkt bröd och KNÄCKEBRÖD. Det var Wasa-knäcke, tillverkat i Sverige och allt. Tyckte det var så omtänksamt gjort, nu kan de dessutom smaka knäcke, något jag försökt förklara för dem. D.s.
 
De hade massor av konstverk i huset och en pippifågel!
 
De 2 nedersta är från lägenheten. 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback