MIZZOU #1

Var ju på MIzzou förförra helgen och skrev om hur coolt det var. Det är en sån där ny tanke som har börjat gro i huvudet nu. Att någon gång komma tillbaka hit för att även gå på college här, det är ju också en helt annorlunda upplevelse. Att gå på "college" i Sverige är ju som att gå i skolan, bara att man bor utanför. Men detta är som att skolan är en egen värld. Samma saker som finns i ett vanligt litet samälle finns där fast bara för skolans elever. Över 30000 elever går på skolan. För alla utbildningar så finns det saker man kan jobba med där. Skolan driver ett eget sjukhus, två tidningar (en skoltidning, en som är för staden runt om), ett eget mejeri, restauranger, djur och land, tv-kanal, simhall och gym (bara för eleverna), etc. Nog om detta, här är lite bilder från vad jag såg där. Fast glömde ta med kameran in i gym-byggnaden, hade vart kul att visa. 
 
Kvällen innan hade jag varit med Rosa och hennes familj hos min historielärares familj och ätit middag och sen sov jag hos Rosa, så vi kunde gå upp tidigt på morgonen. 
Åkte med Rosas (Tyskland) värdfamilj. Lilla Kinley är nu drygt en månad gammal. Bilresan tog ca. 2 h. 
Nyare del av campus. Biblioteket (fast de hade fler), Rosas värdpappa jobbar som bibliotikarie och lärare och gick här i 5 år. 
Gamla byggnader. Det var så fint höstigt. 
Inne i de flesta byggnader vi var i var det fina områden med stolar och bord, soffor, brinnande öppna eldstäder, fik etc. I andra var det mer formella tillställningssalar etc. I några byggnader var det minnesplatser för elever som dött i världskrig etc. (Skolan grundades 1839)
Skolaffären, tyvärr var det stängt pga. Thanksgiving, så vi såg knappt några elever. 
Vi åt mat på en restaurang som kan ha haft den godaste mat jag någonsin ätit. Om min familj någon gång kommer hit så ska vi absolut gå hit och äta! Vi köpte en efterrätt att dela på, glassen och grädden är från skolans egna mejeri, och glassen är därför gjord i skolans färger. 
 
Okej, kommer lägga upp mer bilder. Ni kanske tycker jag låter dum när jag verkar så imponerad av skolan. Jag vet inte hur jag ska förklara hur jag tänker, det jag skrivit här låter för mesigt när jag läser det, men jag vet inte hur jag ska skriva det istället. Nåja, nu ska jag tvätta kläder, det gör jag när jag har 0 underkläder. Hehe. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback