the weekend (23-25/8)

fredag 23/8
 
Denna kväll så blev jag hämtad av Scott och Brenner och så åkte vi till Bens hus på kvällen. Där var även Austin, Whyett, Whyett och Wesley. Vi väntade på att Abby slutade sitt skift och kom dit. Då spelade vi hostige - en lek där man är två lag i varsin bil. Först tar motståndarlaget några ur andra laget i sin bil och så har de något för ögonon/håller för. Sedan kör laget som kör med motståndarlagets personer till något ställe som är svårt att förklara vart det ligger och släpper av de i laget. Man har en bestämd tidsgräns, vi hade 15 minuter. Man var alltså tvungen att släppa av motståndarna efter 15 minuter. Sedan ringer de som blivit avsläppta sitt eget lag och ska förklara vart de är. Man får inte använda GPS eller liknande, inte heller gatunamn, bara byggnader, platser osv. (Detta säger något om priset på gas, när folk i min ålder använder det som en leksak till en lek.) 
 
Efter detta åkte vi till Bens hus igen och hängde där, jag försökte lära mig gå på styltor (har glömt bort hur man gör!), rapa med i låtarna som de andra kunde, vi snackade och sen var det dags att åka hem. 
 
lördag 24/8
Broncos girls tennis team!! (inte hela teamet). 
 

Vaknade sent och blev körd till tennislagets poolparty som ägde rum runt lunchtid. Där badade vi och hade roligt, åt pizza och kakor och hade kul med varandra. Det är så roligt att vara med i en sport här, testa detta om du åker!!! Coacher och föräldrar är så engegerade i att team-spirit ska vara bra, coach har alltid ett sånt där klassiskt amerikanskt tal omn den rätta lag-andan och hur en lyckat lag blir till. (idag tyckte han dock att vi kämpade tillräckligt = insanity (hårthårt intensivpass) + intervaller). Man tävlar, men man är inte ensam på planen, man har liksom alltid laget med sig. INGEN ger någon en suck, konstig blick eller försöker vara dryg, det är så himla självklart att inget fungerar om man inte peppar varandra, det spelar ingen roll om man är bra/dålig/kort/smal/har tandställning eller vad som helst. Så länge du försöker och spela ditt bästa så är du den bästa du som finns. Man är ett lag och alla i laget är exakt lika mycket värda. De som är de allra bästa i laget vet också det, de blir liksom alltid påminda om hur de spelat när de ser yngra barn, och det gör att de inte är så kaxiga och dryga som många tennisspelare som man ser i Sverige. Det gör mig så glad, att de har förstått att det är så det ska vara. 
 
Efter poolpartyt åkte jag hem och blev direkt hämtad av Scott och Brenner (min homecoming date) för vi skulle åkte och shoppa till homecoming. Vet inte om jag skrev det med Brenner frågade mig på svenska (försökte) om jag ville gå på homecoming med honom (aw). Vi provade många klänningar och skor och jag hittade efter flera försök en svart klänning med bara en ärm och ett par svartglittriga klackar. Även Rosa (tyskland) och Sandra (spanien) var med, eftersom de ska gå med våran grupp. Gruppen jag går med har blivit ganska stor, vilket ställer till med problem i frågan om vart vi ska äta innan, vilka kör osv. De som jag går med är: Abby, Cayden, Austin, Tori, Mandi, Whyett, Whyett, ???, Ben, Rosa, Sandra, Wesley, Cory, Masie, jag, Brenner, och sen minns jag inte om det är några till. Det kommer bli fett i vart fall! <3 
 
Efter shopping åkte vi alla hem till mig och Abby och såg på film och hade kul!
Klänningar jag, Rosa och Sandra provade först av allt, vi hittade exakt likadana och skrattade hur mycket som helst när vi alla tog på oss dem. De var så fluffiga och fina. På tal om fint, lägg mårke till min tennisbränna jag har, ganska nice. 
 
söndag 25/8

Jag sov lääänge, gick upp och gjorde läxor, åkte till poolen och var där i två timmar. Åkte sen hem och åt mat, spelade ukelele och hade kul. Det var den helgen. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback