gott&blandat

två biler på väggen utanför skolans front-office hänger våra bilder och flaggor vilket känns väldigt trevligt!  
 
 I tordags skaffade jag kontaktlinser. Kan inte beskriva med ord hur bra jag mår över att äntligen ha gjort detta, är så lycklig bara av att veta att jag ser allt på avstånd och att jag kan räkna löv från mitt fönster om jag skulle vilja det. Första dagen tog det en timme av få in dem, men nu har jag kommit ner till under 5 minuter vilket känns väldigt skönt. 
 
När jag var hos optikern (på Target), hade i linserna för första gången och kunde se ut i affären (ja, de är ihopsatta, Targetaffären och optikern) kunde jag se varenda rad, reklamen längst bak i affären, varje toarulle, mjölkkartong och leksak. Allt som jag liksom inte vetat att man ska kunna se, det jag trodde var normal syn men som var så himla fel. Jag började storgråta där och då. Hade detta varit i Sverige hade man fått konstiga blickar, någon som skrattade åt en och någon suck. Här kom personalen fram med servetter och ville kramas, de som stod därinne log och firade liksom med en. 
 
Obs, de tog "ögonpuls" hos optikern, något jag tyckte var väldigt läskigt. De sticker liksom in en liten metall-"nål" som nuddar ögat och tar pulsen på det (weird hehe) och det var väldigt obehagligt att ta enligt mig. 
 
 Förrförra (?) helgen då vi satt ute i Abbys trädgård med hennes supermysiga belysning och tände en liten eld som vi grillade marschmallows över. De som var där var bl.a. Scott, Whyett M, Mandi, Austin, Whyett S, Brenner, Cayden, Abby, me och kanske fler som jag inte minns. 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback