4 August.

Söndag oh söndag. Chillar-dagen. Sov länge. Åkte till gymmet när Lena började sitt skift. Joggade lite and guess what? Jag har sprungit några gånger ute, och jag tror att eftersom det ligger högre över havet + att det är mer luftfuktighet här så har mina lungor fått större kapacitet eller något. Jag sprang 8 km på -- minuter (hehe, hemligt) och kände mig inte trött efter eller något. Eller så hade jag bara en bra dag, så kan det också vara. (internskämt -Hajpojken simmade fortare än alla de andra barnen, men inte för att han var en haj, utan för han hade en bra dag).

Körde lite mer gymgrejs innan jag blev hämtad av padre och vi åkte hem och jag fick duschat innan vi (Julie, Tom och jag) åkte för att hälsa på gram', granddad och grandma för första gången. Först var det Toms föräldrar, där åt vi även mat, en slags tacosallad som var väldigt god, en blandning av allt man har i tacos fast smakade mycket bättre. Det var tydligen en amerikansk maträtt kom de fram till efter lite diskussion. När vi var där råkade även Toms pappa ramla ner för en lång trappa, vilket var lite traumatiskt. Han var och röntga sig efter och tackolov var inget brutet. Vi åkte vidare till Julies mamma som bor ensam på typ ett slott som katolska kyrkan har. De är nunnor och sjuksköterskor som sköter om allt och hela stället var verkligen supermysigt. Sedan var Julies mamma också så väldigt snäll och rolig. Hon var nunna i 20 år av sitt liv innan hon kom på att hon ville ha familj. Hon hade massor av gamla bilder på gamla släktingar och gamla saker från förfäder, t.ex. en över 100 år "tygduk" från Irland. Hon levde så mysigt i sin lillalilla lägenhet och var så väldigt snäll. Vi gick med bröd ut till den lilla "sjön" som de hade utanför och matade sköldpaddorna där i. Klockan var sent och vi åkte hem och satte på Les Misérables. Då anslöt sig även Lena, Sam, Abby och Hank. Hade inte sett den innan och den var så väldigt bra, tipsar om den om ni inte sett den!! Så väldigt känslosam och bra, om man kan gråta av en film kommer det bara välla fram, promise. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback