12 August.

Mina inlägg är oftast mycket text (text<3) vilket kanske är tråkigt för en del, men detta är ju vad jag vill se tillbaka på, och bilder har jag ju ändå liksom. För hamnar så långt efter när jag måste ladda över och rensa osv och tiden här går 10 ggr så fort som hemma, helt säker. 
 
-
 
Hej. Idag var det introdag på skolan (hette något annat fancy på engelska) och det betydde att alla freshman + transfers + såna som jag fick komma dit och titta och prata med lärare. Åkte med Abby, som skulle spela med drumline på "hejtalet", vid halv 7. En timme senare satt jag i gymnastiksalen med alla nervösa freshmen (var inte alls särskilt nervig) och hade fått mig en t-shirt som det står "bronco" på och lite så. Rektorn började hålla en litet kort tal (han är ny för detta året). Sedan pratade de om att alla ska gå med i klubbar, aktiviteter, sporter, och hur statistik faktiskt visar att personer med mkt skolaktiviteter presterar bättre osv. Orkestern spelade och kören sjöng skolans kampsång och alla fick stämma in (förstod inte förrän de sista 5 sekundrarna vad de sjöng, hehe. Satt dock mitt i världens "gangstergäng" som pratade konstant, kastade grejer och allmänt var högljudda. Några andra från senate och broncos friend(eller ngt) pratade. Sedan fick alla som bytt till denna skola + exchangers gå till ett klassrum. Fick info, träffa de som var i Senate (ungefär som de som hjälper alla första dagen på dlg) och de var jättesnälla och verkligen supertrevliga. Och så fick jag träffa de andra utbyttesstudenterna på North; 
 
Emalie - Danmark
xxxxx - Tyskland
Felix - Tyskland
Giorge(eller något) - Spanien
 
Jag hängde mest med Danmark, vi gick och fixa våra student ID:s ihop, gick i korridorerna (fick upp skåpet efter ca. 10 försök och åt lunch (matsalen var hööögljudd och då bara freshmen, i vanliga fall var det dubbelt sa några i senate). De har olika färg på student ID:t beroende på klass och hur man sköter sig. Vitt är sämsta kortet och silver är det bästa. Jag fick det nästbästa, crimson (en av skolfärgerna), för att få silver måste man ha bra betyg, ingen frånvaro osv. Mitt kort erbjuden att jag kan äta lunch utomhus, gå i korridoren utan den stora boken där man får sitt hallpass och ja. Man laddar även pengar (om man vill) på detta som man använder på lunchen. 
 
Vid 12-13 blev vi släppta och jag gick till körsalen för att göra "audition" för concert coire. Av en händelse var Abby och hon hängde med och väntade på mig medan jag fick visa hur högt och lågt jag kunde sjunga. De tyckte jag var bra och var så himla mysiga och snälla båda två körledarna. Kändes så naturligt att sjunga för dem, man kände sig så begåvad på nått sätt. Haha, okej, i vart fall så kom Cory och Macy och hämta upp oss och vi åkte till en skoaffär för att hitta nya skor till Cory (Abby o Macy "hjälper" (tvingar) honom att handla kläder och skor, det är så roligt, haha). Han hitta skor och så åkte vi till Yoghurtini (wiiie) och satt där och prata. Åkte sedan hem och skulle ha try-out för tennis en halvtimme senare, så fick byta om och skynda oss iväg. Är så förvånad, hade inte tänkt spela tennis här. Var inställd på att testa softball, bara för att. Att jag valde tennis var så oerhört mycket bättre. Uttagningen var en massa info om alla matcher och sånt (hehe, de har drygt 2 månaders säsong och över 20 matcher) och sedan var det en helt vanlig träning där man körde fys och spelade. Tyckte det var så himla roligt, att träna på riktigt (coacherna är hårda men bra) och hela stämningen i teamet. Årets motto är "one dream, one team" och coach (största) höll ett sånt där stereotypiskt tal om drömmar och visioner, om att hålla ihop och ta hand om alla i laget. Han introducerade mig för alla, woopwoop. Har nu som medlem i teamet träningar 5 ggr i veckan: 
Mån-fre: 15-17 och på vissa lördagar tränar vi också om det inte är matcher. T.ex. nu på lördag 7-9 på morgonen. (!) Vi spelar ute på de 9 tennisbanor som skolan har. 
 
Åkte och köpte racket på kvällen + massa träningskläder + vattenflaska som rymmer 2 liter (det är så varmt). Det var dessutom så soligt ute så har redan lagt en rejäl grund på min tennisbränna. Hade ukelele-kväll innan jag gick och lade mig. 
Bilder på skolan och tennisbanorna. Detta var dock inte vädret under uttagningarna, det var blå himmel, sol och fuktigt). 
 
IMORGON ÄR MIN FÖRSTA DAG I SKOLAN (14/8)!!!
 
 

Kommentarer
Daft Punk säger:

My name is Giovanni Giorgio but everybody calls me Giorgio

2013-08-14 | 18:19:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback