2013-lista


Blandar inlägget med bilder från julen och lite allt möjligt, från mobilen, så dålig kvalitée, okok. 

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?

Det första jag tänker på är ju såklart att åka iväg som utbytesstudent till USA. Sedan åkte jag i luftballong, åkte Vasaloppet, gick med i ett simlag och deltog i en highschool-musikal. 

Hur har ditt 2013 varit?

Ett väldigt bra år med nya vänner, ny familj, nya upplevelser och så. (låter så klyschigt)

 Hank<3

Vilket datum från 2013 kommer du aldrig glömma?

26 + 27 juli allra mest, och flera andra datum. 

Vad är din största framgång 2013?

Vuxit som människa, fått mer perspektiv på hur olika människor ser olika saker. Varit med utåtriktad och social. 

 Simtävling + juleljus i Kansas City @theplaza

Bästa köpet?

 Mina boots som jag köpta på Black Friday. Ska visa!

Vad spenderade du mest pengar på?

Utbytesåret, utan tvekan. 

 Plowking som julgransdekoration. 

Gjorde någonting dig riktigt glad?

När jag blev accepterad till utbytesåret, fick placering, åkte över mållinjen i Vasan, när jag landade på Kansas City flygplats och såg min nya familj för första gången, när jag vann min första tennismatch, när jag lärde mig laga köttbullar hos farmor, när jag började bli behandlad som en i familjen, ja, en del roligt!

Och ledsen?

Allt skolarbete innan jag åkte som kändes som det avgjorde hela ens framtid där och då. Visste ju inte ens vad jag ville göra den kommande helgen.

 Jul med släkten, jag och fina värdmamma Julie.

Vilka sånger kommer påminna dig om 2013?

Daft Punk – Get Lucky - Radio EditFergie – A Little Party Never Killed Nobody (All We Got)Tech N9ne – DysfunctionalArctic Monkeys – Do I Wanna Know?Lorde – RoyalsKlangkarussell – Sonnentanz - Original VersionHåkan Hellström – Det kommer aldrig va över för migHåkan Hellström – ValborgJustin Timberlake – MirrorsMacklemore & Ryan Lewis – Thrift Shop - feat. Wanz, och kanske några fler, men stoppar nu. 

Favorit TV-serier?

Parenthood, Once Upon a Time, Vampire Diaries, Girls. 

Bra böcker du läst?

The Road, Into the Wild. 2014 ska bli året då jag börjar läsa mer. 

 Hanky den ståtlige. 

Bra filmer du sett?

Frozen<3, The Great Gatsby, American Hustle, Goodfellas, Catching Fire. 

Vem har du umgåtts med mest?

 Min syster Abby, vänner + familjen i Sverige innan jag åkte, "the group", värdfamiljen.

Vart reste du under 2013?

Olika skidställen i Sverige, USA, pretty sure att jag var i London, UK också. 

 

Är det något du saknar år 2013 och vill ha 2014?

 Vill ha min familj och mina vänner här i USA istället, vill inte åka hem och lämna allt här. 

Vad gjorde du på din födelsedag?

Mamma o pappa var på skidresa, tror jag firade med bror och mormor, och så kom några av tjejerna förbi och sa grattis. Tror inte jag gjorde så mycket. 

Finns det något som skulle gjort ditt år bättre?

 Att jag tagit vara lite mer på livet innan USA, allt var bara som en nedräkning.

 

Vem saknade du?

 Familj, vänner, Rufus, etc.

De bästa nya människorna du träffade?

Min andra familj<3, mina närmaste vänner här. 

Poolen en fredagsmorgon, i affär en fredagseftermiddag. 

Vad vill du säga till dig själv inför 2014?

 Ta vara på varje dag, var inte ledsen över att lämna allt, var sak har sin tid. Sätt upp nya mål att sträva emot!


Kommentarer
Lena säger:

Grattis på födelsedagen önskar vi i Tollered! Hoppas du blir ordentligt firad

2014-01-06 | 10:26:42
Kerstin Frisk säger:

GRATTIS på FÖDELSEDAGEN !!

Hoppas du har en bra dag !
farmor och farfar

2014-01-06 | 19:02:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback