oktober - trettonde - tvåtusentretton

Har idag varit hemma och bara latat mig, eller nej inte riktigt. Vaknade upp vid klockan 9, åt frukost och sedan chillade till Chiefs hade match klockan 12, då slogs tv:n på, och sen sprang vi ut ur huset för att se flygplanen flyga förbi. Flygplanen? undrar ni. Well, de skulle slå rekord i flest flygplan att flyga tillsammans i formation. Tror de försökte med 48 plan eller något sådant. Vet inte om de klarade det heller. Det var fint att titta på i alla fall. Sedan slog de på arenan ett rekord till guiness rekordbok, och det var högsta publiken. Tror de kom upp i närmare 190 dB eller så. Sedan vann Chiefs (Kansas City lag i amerikask fotboll) även sin match mot sina största rivaler (som de har mest fight emot, inte bästa laget) och det var bara en go stämning. Det är deras 6 raka vinst av 6 spelade och de ligger just nu på 1:a plats i hela ligan, vilket innebär att om det var slut nu skulle de få spela superbowl. Förra året gick det jättedåligt för dem, men detta året har allt gått suveränt! Vi tittade och hade broccoli, morötter, chips och lite annat snacks till. Åt även lunch framför tv:n, bakad potatis blev det. 
 
Efter matchen bytte jag snabbt om och åkte med Julie för att gå på Abbys kör konsert. Eller det var en liten show med tre körer, en från Blue Springs South, Lee's Summit North och University of Missouri - Kansas City, och allt var i en kyrka och det lät så fantastiskt, blundade mig genom hälften och hade gåshud. Det var så avslappnande och härligt och efter det åkte vi hem och åt middag, spaggeti och köttfärssås. Sedan dess har jag gjort lite läxor och nu har jag mitt mycket omtyckta doftljus tänt i rummet (det låter som en brasa, kanske redan har berättat det men!!) och Abby och jag har chillar på mitt rum och bara pratar lite då och då. Mys. 
 
Veckan som kommer är endast tre dagar i skolan, innan det är 4 dagars lov, som kommer bli superhärligt! Ska även ta skolbussen för första gången imorgon, ska för första gången åka hem direkt efter skolan, vilket känns väldigt underligt. Kommer antagligen missa bussen och ändå inte komma hem tidigare. Haha. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback