simning

Tjolahoppsan, nu var det ett tag sen som jag skrev. Vad har hänt? Jo jag har börjat simning. Jag trivdes aldrig riktigt med basketen, och det ska kännas bra om man ska träna varje dag efter skolan. Såå, nu har jag börjat simning, vilket jag har med passion för. Är verkligen amatör-simmare, men har iaf tagit guldmagistern och simmat Vansbro-simmet. Men bröst-sim är inte ett alternativ här, egentligen det enda simsätt jag är något tränad i. Uppvärmning och all "vanlig" simning är bara crawl. Och så tränar man lite på fjärilsim, har simmat en del med simfötter på fötterna. Och så har jag fått börja lära mig hur en bra vändning går till. Tycker det är väldigt skoj dock, i min bana så är jag tillsammans med en grupp supergoa tjejer, och man träffar ju alla på bussen dit och hem också, och tycker det är så skojigt, alla ropar och sjunger och skrattar, lite mer livligt än tennis-bussarna helt enkelt, en lite mer avslappnad sport. Fast jag har ju inte varit på en tävlig än, kanske är superstrikt. Vi delar simhall med LSH (Lee's Summit High) och LSW (Lee's Summit West) så vi är en hel del tjejer. Fast vi är ju indelade så ja, vi simmar inte tillsammans. Lee's Summit North har 2 coacher, Walker och Russell, och båda verkar jättesnälla. De gör program för oss så vi vet vad vi ska göra och på slutet håller de alltid i lite styrka, men kår-övningar (plankan, armisar, flutter kicks etc). Det är så himla kul när alla har på sig baddräkt, sina simmössor och glasögon, och ännu finare är det när alla simmar omkring i vattnet och man bara ser armar och huvuden. Haha, har alltid förkärlek för sporter där alla inte bara är ett lag utan verkligen ser ut som ett lag. 
Vårt schema ser ut såhär: 
Måndag | 3-5.30
Tisdag | 3-5.30
Onsdag | 5.30-7.30 (morning), 3-4.30
Torsdag o Fredag är samma som måndag och tisdag
 
Nu har poolen varit trasig så har inte kunnat simma på nästan en vecka, men då får vi styrkeprogram att göra hemma, så har i varje fall gjort det. 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback