Monday. Tuesday. Wednesday.

Måndag 26/8
 
Skola igen! Allt var som vanligt, efter skolan gick jag på en dans-träning inför auditionen för Shrek the musical som är skolans höst-uppsättning. Det var en svår men rolig dans och man blev genomsvett efter att ha kört i en timme. Efter detta gick jag direkt till tennisträningen (var lite sen) och körde som vanligt. Åkte hem och på kvällen satt jag och Abby och gjorde läxor och prata och chattade med "gänget" på kik och skratta/skojade. Älskar de stunderna som blir mer vanliga, känslan av att jag faktiskt har en syster. Och så när hon sa de "Elsa de känns precis som du är min syster". Och när Mandi sa att jag var den bästa utbytesstudenten jag visste. Och när Rosa och Whyett kom till min audition (onsdag) för att stötta mig men min nervostitet. Jag har verkligen fått så himla bra vänner här <3
 
Tisdag 27/8
 
-1 månad i USA - Skola (surprise) och efter detta ett tennispass med "insanity" på slutet (cardio, jobbigtx1091) där jag svettades floder. Blev hämtad av Julie och vi åkte hem. Hade på dagen gjort planer om att åka med Mandi, Masie, Austin, Whyett och några fler till summit faire (köpcentrum) för att vara med när några av killarna köpte sina kläder till Home coming (en dans). Så när jag kom hem tog jag en dusch och åt mat och blev sedan hämtad (Abby har kör-träning på skolan). Så jag, Mandi och Masie spenderade timmar med att hjälpa till att hitta skjortstorlekar till killarna, sedan åkte vi till orange leaf (yoghurt-glass) och satt där ett tag innan jag blev hemkörd. 
 
Onsdag 28/8
 

Jag gick i skolan, på onsdagar och torsdagar har vi längre klasser och på onsdagar har jag klasserna 2,4,6 + BEST (typ handledare fast ändå inte, man är en klass som pratar typ). Förrutom detta har vi late-start på onsdagar, så vi får sova en timme längre! Onsdagar är min favoritdag på veckan, känns som ett avbrott mitt i liksom. Mina lektioner är Stagecraft (= nästan som träslöjd, göra teater-scenerna, jobbar just nu med Shreks hus- Abby är med), concert choir (sjunga i kör, kören låter helt underbar, superbra lärare- flera vänner, Abby) och culinary foundations (som hemkunskap, väldigt avslappnat- Rosa har det). 
 
Efter skolan hade jag sångaudition för shrek, var så himla läskigt och annorlunda. Man skrev in sig och fick ett nummer, jag hade nummer 9 och Abby 89. (hon kom senare). Sedan fick alla tjejer öva på sin låt i ett rum och killar i ett annat med någon som spelade piano och körde om och om igen. Vi sjöng en av Fionas sånger. Efter 10 minuter började det. 10 och 10 gick man upp och tog ett steg fram när det var din tur, sa sitt nummer och började sedan sjunga med pianot till. Det var 100 stycken som sökte så jag har väl inte allt för stora förhoppningar. De behöver 64 personer dock, så kanske kan bli någon litenliten roll (hopppas jag på). Min sjungning gick helt okej, i början var det darrigt men efter ca halva så blev det bra och jag sjöng normalt (nästan). Hehe, sången var ca. 45-60 sekunder.
 
Efter detta skyndade jag mig till tennis-mötet, det var en kille där som jobbar med nerver och allt sånt inför matcher, golftävlingar etc. Han hade jobbat med väldigt många människor och verkade bra, tyvärr missade jag första timmen med honom. Vi gjorde en GRYM avslappningsövning med honom, en i laget somnade t.o.m. haha. Efter detta gick jag tillbaka till teatern och det var avslutat och Abby var där. Så vi åkte en tur förbi hennes jobb (best buy, datorer och elektronik) och hon fixade något. Sedan åkte vi hem och Sean (Abbys bror) och hans flickvän Olivia var på besök. Vi åt världens supergoda middag med bara saker som jag tycker så mycket om att äta! Sedan spelade vi ukelele och sjöng. Nu ska jag nanna kudden och imorgon är audition - dans + sång med agerande (eftersom jag och Abby åker till Wisconsin på fredag och missar det annars). Missar även min första tennismatch. Håhå jaja, man kan inte hinna allt. Godnatt! (Godmorgon för er då men)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback