10 August.

Marknadsdag i Kansas City (en del av staden)! Gick upp tidigt för att komma iväg till den, åkte med Sam och Lena och så åkte Julie och Tom själva (Sam skulle jobba, that's why vi åkte uppdelat). Kom till marknaden och älskade det! <3 Det var lokala och ickelokala odlare som alla kom och sålde sina grödor, de flesta såg ut som normala frukter och grönsaker, utan besprutning. Allt var så fint och solen lyste. Ingen hade ätit frukost, man fick handla vad man ville äta för något där istället, såå mycket gott. Jag åt en mini-zucchinibrödlimpa, minitomater, lite persika och en kokosshake. Vi inhandlade majs, sylt, vattenmelon, zucchini, tomater och lite andra saker. 
 
 
 
kansas citys bibliotek med alla böckerna. 
 
Efter ett tag åkte vi därifrån och istället till Seans jobb (han bor i Kansas City), ett litet café/matställe, där vi sa hej och åt en brunch. Var gott och hela stället var så nice. Efter detta åkte vi och bytte ett hårband jag köpt dagen innan, för att sedan åka till musikaffären som låg på vägen hem. De har ett ukelele-band här som kallar sig "Ukelele fight club" och Julie har kompisar där. Hon har velat lära sig länge och när hon hörde att jag kunde spela ville hon köpa en ukelele! Vi gick därifrån med två små ukeleles. 
 
 
Hela eftermiddagsaktiviten var hittad, jag och Julie satt och spelade (hon lärde sig spela) och sen sjöng vi ihop. Hon och Abby är båda så bra på att ta stämmor, vilket är väldigt kul när man sjunger ihop! Vi fick spelat lite för Toms föräldrar som kom förbi och drack ice-tea. Jag fick även berätta om att man i Sverige mest äter chips på fredagar (enligt mig gör vi det). Julie serverade mig första veckan en macka med chips på tallriken och jag berättade det och ända sen dess vill hon att jag ska berätta om det för andra. Alla skrattar och tycker det är jättelustigt. 
 
Åt majskolvar och rökta, grillade revben och bruna bönor till kvällsmat, en "klassiker" här tydligen. Sedan vilade jag lite och satt ute i värmen tills det blev mörkt och Julie kom och frågade om jag ville följa med och prova på geocashing. Var så otroligt trött och ville egentligen inte alls, men precis som STS sa så ska man prova på allt, man vet inget förrän man testat. Geocashing var jättekul, vi var på en kyrkogård i beckmörker och jag hittade stationen i en stenmur, bakom några stenar. Vi signade lappen och åkte till ett dike, mitt på en väg. Vi hittade tyvärr inte kontrollen där och åkte hem. Glömde säga att Hank hittade en kaninunge på kyrkogården, som tur var åt han inte upp den. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback