sista juli.

 
Min springtur blev inte särskilt lång. Jag vet att man tappar konditionen lätt, men på gymmet i förrgår gick det som de brukar göra. Nej, idag var det helt enkelt så mycket varmare än det är hemma, och det var verkligen superjobbigt. Det var stek-sol och 25 grader. Dessutom springer man runt i kvarteret och iaf jag brukar omedvetet springa fortare när det känns som att någon kollar. Fick stanna efter 10 minuter och hade då sprungit nära på 2,5 km, vilket är väldigt fort för att vara mig. Efter det körde jag långsammare. Kom hem genomsvett, skulle cykla till poolen men Abby och jag fastna med att kolla i yearbooken från förra året. Efter en timme kom jag iväg, med tog mopeden istället, Tom tyckte det var bättre. Hängde vid poolen ett tag (kvarterets pool), simma och så, och åkte sedan hem vid 7-tiden. Åt lasagna från restaurangen jag och Julie var på igår (de får så mycket per portion så man tar ofta med mat hem från stället) och åkte sedan iväg med Abby till ett ställe som sålde massa kläder billigt, behövde nämligen en vit skjorta jag ska använda på lördag. Vet inte om jag sa det, men jag och Lena ska servera på den årliga middagen Toms jobb anordnar på lördag för sponsorer osv, och då ska jag ha svarta byxor (lånar av Lena) och vit skjorta. Köpte även låga strumpor och egna flipp-flopp. Sen åkte vi till Target, för apparently går alla i skolan runt med en vattenflaska, oftast av märket "Camelbak", och Abby tyckte jag skulle ha det. Köpte mig en och sedan köpte jag choklad och tuggummin som hon tyckte jag skulle testa. Vi hade såå kul i affären, den är så stor och man kan testa alla saker de har därinne och det är lite som en lekplats fast ändå inte. Vi fick skynda oss lite när klockan blev 10, och affären skulle stänga. Mitt kort strula, måste kolla upp om det fungerar, känns så himla surt om det inte skulle fungera nu. Sedan åkte vi hemåt, lyssnade på musik och pratade. Är så glad att Abby är min värd-syster, vi är en sån bra match. 
 
Tom hade googlat svenska matvanor och läst på, kom hem med knäckebröd, ost som man skivar och gurka. Var så gott att äta knäckebröd efter allt rostat bröd (som också är gott though).
 
På inskrivningen för alla elever idag (det är imorgon också). Detta är gympasalen med det blanka golvet, läktarna runt om och maskoten och skolans namn och färg på golvet och väggarna. 
 
 Poolen.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback