sports @ LSN

På lördag har jag min sista simtävling, och jag är så glad att det är över! Inte för att jag inte tyckt om det, men för det har varit uppgång klockan 4.10, ca de 3 sista veckorna, måndag till fredag. Så jag känner mig utmattad, och att gå upp så tidigt har väl blivit en vana, men det har också att vara konstant trött blivit, och att få sova till 6 (vanlig uppgång), känns som lyx. 
 
Jag har snart avslutat min andra skolsport här under mitt år, och vintersäsongen är snart över. Vårsporter för tjejer är Lacrosse och track (and field, fast de säger dem aldrig), och jag har efter lite tänkande bestämt mig för att strunta i en vårsport. När jag skulle åka hit fick jag hela tiden rådet att gå med i en klubb/sport/aktivitet, och det rekomenderar jag er alla som ska åka i framtiden att göra! Man är social och träffar nya människor, upplever riktig high school-laganda med coacher som håller djupa tal inför laget, rör på sig och behåller hälsan, går inte hem efter skolan och bara sätter sig, gör massa grejer med laget utanför träningar osv. Man passar ju inte med alla människor som man kommer träffa under sitt utbytesår, men desto fler man träffar, ju snabbare kan man hitta de människorna som man tycker verkar kul att hänga med. 
 
Ända sen jag började Lee's Summit North så har jag varit involverad i en skolaktivitet. Jag har tagit bussen hem 1 gång, och Abby har kört hem mig ca. 5-10 gånger direkt efter skolan. Jag började tennislaget till och med 2 dagar innan själva skolan började. Spelade åtminstone 2 h/dag. Gjorde audition för Shrek och kom med, vilket betydde både Shrek och tennis tills tennis var över i början av oktober. Shrek-rehearsal nästan 3 h/dag (myyycket väntan) + danskoreografi på helger. Under vår sista vecka med träning gick jag på try-outs för basket och kom med i freshman-laget, där spelade jag i nästan 2 veckor, tills jag såg att det var simningsuttagningar snart och det nog skulle vara bättre för mig. När Shrek slutade började simträningen, och den har hållt på tills nu, på helger och lov. 
Alla dessa aktiviteter har gett mig vänner, men jag känner att jag vill ha tid att göra grejer med vänner jag har utanför sporterna + att jag är trött på att behöva gå upp tidigt och spendera helger på tävlingar.
 
Lee's Summit North är känd som en bra skola och alla aktiviter är så utvecklade, både sporter, musik, teater osv. och detta gör att det är lite mer seriöst att gå med i en sport här, än om man t.ex. hamnade i en liten skola på 50 elever. Det är i alla fall 5 personer i varje sport jag varit med i som hoppas på att få fullt ekonomiskt stöd på college pga sin sport, och då är man rättganskaväldigt bra. Jag har lyckats vara med på varsity (högsta divisionen) i båda sporter. Egentligen skulle jag simma nästa vecka också och vara med i Varsity-conference (sista tävlingen, innan man tävlar mot alla i delstaten om man har tillräckligt bra tider), men jag bad om att få simma i Junior Varsity och simma fler event. 
 
Så (för att sammanfatta hela inlägget i bara några rader, hehe) nu går går simningen mot sitt slut och jag börjar bli redo på något nytt, inte en sport, men något mindre tidskrävande, såsom Spanish Club, French Club, eller en annan klubb som bara möts lite ibland. Och om inte det, så ska jag bara njuta av all tid jag har här, ta vara på dagen och allt sånt där. 
Carpe diem! 
Hank är bäst att hänga med när man vill carpe lite diem.
 
 

Kommentarer
🐶 säger:

Vad gör man på spanskaklubb? R tycker det är bättre med italienskklubb🍕🍝

2014-01-30 | 17:20:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback