Wisconsin. (30/8-2/9)

Förrförra helgen tillbringades i Wisconsin, Madison och runt om kring, tillsammans med familjen + Sam. Vi bodde hemma hos Julies syster och hennes familj. Det tog 8 timmar upp till Wisconsin och när vi kom fram fredagkvällen gick vi och la oss efter lite prat och en film.
 
 
Nästa dag åkte vi på matfestival. Det gick ut på att restauranger har små stånd och säljer smakprover av sina maträtter för under 4 dollar. Det fanns så mycket god mat, inte bara amerikansk utan från överallt! Innan var det även en grönsaks-frukt-marknad. Allt pågick runt delstatens capitol (typ delstatens huvudstads huvudbyggnad eller något sånt) och det var underbart väder och dagen var så bra. Senare åkte vi till några kompisar till Julies syster som ägde en luftballong och den fick jag och Abby åka med i! Det var som ett riktigt äventyr, lite som en fantasisaga. Var så väldigt härligt, fritt och fredfullt. Vi åkte sedan hem och bytte om för att gå ut och äta.
Vi skulle hitta homecoming-skor till Abby, vilket vi lyckades med. 
 Hehe, på bilden längst ner till vänster äter jag choklad-doppad cheesekaka och till höger friterad cookie dough. #livetiUSA haha, delade alla efterrätter med andra dock, så man testade lite av flera saker. 
Alla i crew när vi skulle flyga! 
 
 Nästa dag (söndag) var vi på utflykt till ölbryggeri, köpte fudge och ostar, var i en stor skoaffär (köpte inget, har gått i mina flipp-flopp för 8 dollar sen jag kom hit, flipp-flopp<3) och på kvällen hade vi familje-tävling, vi spelade pingis, snurra med pannan mot en pinne (min lek!), frisbee, fotbolls-spel (sånt som finns på ruden), och lite annat. Jag och Tom var i ett lag, och vann alltihopa! 
 
På söndag var det dags att åka hem igen. 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback