Basket, skolutflykt och val.

Är för tillfället DUNDERförkyld, det är luftrören och hela köret, näsa, hals, hosta, etc. Försöker vila, men jag vill inte missa skola, och om jag går till skolan känns det töntigt att missa träningen. Och om jag inte har basket så är det Shrek. Känner mig hängig. Ugh, önskar att jag kunde bli frisk. 
 
Okej, vet inte om jag pratade om det (?), men jag gjorde iaf try outs för basketboll förra veckan! Missade dock 2 dagar pga av Shrek och fick höra att man inte kunde vara med då. Det var dessutom många som skulle bli "cut from the team" och alltså inte få spela. Detta var inte något jobbigare för mig (didn't bother me) utan kände att det skulle vara skönt med lite vila efter tennis och Shrek. Men så på matten i måndags kom läraren (även basketboll coach) och sa att jag var med i freshman team om jag ville. Sa ja då i stunden och tänkte inte mer på det. Så nu har jag tränat igår och idag. Och jag är fortfarande inte säker. Jag har aldrig spelat basket, och tycker det är kul att lära mig en ny sport. Men det faktum att det bara är freshmen (mest -99or), att det är en lång säsong (in i februari) och att det är måånga timmar, känns inte lika kul. Så jag har inte bestämt vad jag ska göra än.
På måndag är det swimming try outs, något jag skulle vilja prova på och se om jag gillar, om jag är med människor i min ålder, och hur det är. Om jag inte gillar det så kanske jag tar en paus från sport och går med i en klubb, skulle vilja gå med i spanish-club, photography-club eller kanske yearbook-club. Finns så mycket roligt!! (mayyybe schack ;) haha). Känns ju bra att jag får motion och så, men jag vet inte hur jag ska göra. Om ni har några goda råd så tar jag gärna emot dem!
 
Annars var det sleep in idag, så fick en timme extra sömn (<3). Imorgon ska jag till st. josephs, en stad ca. 2 timmar bort, på fieldtrip med min psykologi-klass. Vi ska besöka ett museum som är beläget i ett gammalt mentalsjukhus. Det har rankats bland de 1000 museum man ska besöka i livet i någon lista. (detta sa min lärare, och jag believe henne). I vart fall, det är ett museum där man kan se hur patienterna på mentalsjukhuset hade det, allt från celler, kläder, till vilka olika behandlingar som utfördes (doppa i vatten, elchocker etc). Är jätteexalterad (googlade just de ordet, känns väldigt ovant att jag glömmer svenska ord nu) över morgondagen, tycker det är så intressant och spännande! Överhuvudtaget, psykologi är verkligen något jag fått upp ögonen för, eller typ hjärnan. Liksom, vore så coolt om man kunde få jobba med att titta på grejer där, det är såå mycket grejer som är oupptäckta, och saker som man fortfarande inte alls kan förklara. Och det är liksom en så stor del av vilka vi är. Det är intressant. 
 
Blev ett långt inlägg. Har tyvärr inga bilder för tillfället, är en aning dålig på att ta bilder. Har planer på att ta med kameran back-stage på Shrek dock, tror det kan bli en hel del kul bilder! 

Kommentarer
Sara säger:

Åh Elsa du borde sååå joina schackklubben!! Som gjort för dig ju ;) Haha! Och låter superintressant med skolresan!
Hoppas du blir frisk snart, det passar bättre till ditt namn. Saknar dig <3

2013-11-14 | 12:01:12
Bloggadress: http://saraenander.blogg.se
Karin säger:

Åh vad mycket kul saker. Men var rädd om dig när du är hängig.
Ta pause från träning dessa dagar så du inte blir jättesjuk.
<3

2013-11-14 | 22:24:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback