Tidigare avresedatum.

När mitt avresedatum skulle bestämmas började det med att jag fick reda på att man vanligtvis kom 5-10 dagar innan skolan började, eller, om värdfamiljen ville så kunde det bli tidigare. Jag ville helst åka så tidigt som möjligt, men visste inte hur lång tid det skulle ta med mitt visum. Jag och min familj kom då överens om att runt den 1:a augusti var ett bra datum. Då var det säkert att jag skulle fått mitt visum också. (Har fått hem mitt visum nu!)
 
Jag kontaktade STS för att få reda på flygdatum och resetid, då min värdmamma undrade det. STS skrev att de bara var personer som skulle på förläger i New York som skulle åka den 1:a, men att det fanns en gruppavfärd lördagen efter, den 3:dje som jag kunde åka med. Jag tyckte detta lät bra, men ville veta om det gick något tidigare. Fick svaret att ja, den 27:de juli, en lördag tidigare, går det en avresa. 
 
Min värdfamilj fick ta beslutet, och de hade en sak den 3:dje, så de ville att jag skulle åka den 27:de. Vilket betyder att jag gick från att åka i augusti som kändes som en eeevighet fram, till att åka i denna månad, om bara ett par veckor. Pepp. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback