Förberedelser.

 
 
 
Jag är en stor tidoptimist och jag är så glad att jag hittills har lyckats få så mycket gjort inför resan, här är en liten checklista på vad som är gjort/ska göras:
 
- fixa visum - √
- köpa väska - √ (gjordes idag)
- växla lite USD att ha med - √
- gjort iordning med min telefon och simkort - ska bryta bindningen imorgon och måste även rensa telefonen på bilder och appar.
- skriva packningslista - kommer ske inom snar framtid
- eventuellt köpa ny kamera, en kompakt systemkamera - får se hur det blir.
- köpa adapter - √
+ 100 saker till jag inte kommer på just nu 
 
Okej, det kanske inte låter som så avancerade saker alls, och det är det inte. Men när man vet att man måste göra det är det som att det tar så mycket längre tid, i alla fall för mig, för jag blir så noggrann. Jag satt lääänge och jämförde adaptrar med varandra och kollade om de funkade till ojordat/jordat, mer volt (så man kan ha fördelningsdosa) osv. Samma med väska, jämförde två väskor och fick tillslut tvinga mig till att bestämma mig. Så det tar tid. Mina dagar fylls förutom förberedelser av bak och matlagning till avskedskalaset, rensning och fixning i våra land (där jag odlar sallad, zucchini och rädisor bland annat) och så hejdåmöten med vänner. Därför blir det även sena kvällar. Idag blev jag klar med cupcake-bak vid 23.00 och imorgon ska jag till farmor och farfar och lära mig baka riktiga köttbullar á la farmor! Puss o kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback