Flygtider.

 
Igår fick jag reda på mina flygtider, vilket gör att det verkligen börjar kännas nära och mer verkligt. 
 
Min resa kommer börja redan den 26:e, vilket betyder att det nu bara är 9 dagar kvar tills jag lämnar Lidköping! However så kommer jag bara flyga upp till Stockholm den kvällen och sova över där, för att sedan kunna gå upp tidigt och åka med ett flyg till London ungefär klockan 8 på morgonen. Väl i London är det ca. 3 h väntan på nästa plan som tar mig till Chicago! Det är den längsta flygresan och tar ungefär 8,5 h. Väl i Chicago har jag drygt 5 timmars väntan innan den sista resan med flyg. (Det är väl dock bra eftersom jag måste gå igenom massa kontroller och när jag kommer in till USA, och av erfarenhet så bukar det vara lååånga köer.) Det sista flygplanet tar mig till Kansas City, där min värdfamilj kommer stå och vänta klockan 21.00 (lokal tid) på mig! 4 flygresor, cirkus 20 timmars resande i sträck. Lär ju vara otroligt lycklig men också helt slut, haha. 
 
Det som förövrigt är riktigt kul är att jag inte åker ensam på flygen Stockholm-London och London-Chicago. STS har gruppresor, så man har en personal från dem som åker med och hjälper till, men även så man åker med andra utbytesstudenter! Hittills vet jag bara två som ska åka med på samma flyg, en tjej från Stockholm och en från Frankrike (alla utbytesstudenter från hela Europa möts upp i London och åker på samma flyg över till USA). Jag tror det kommer vara superskoj att ha någon att prata med som är lika nervös, rädd, lycklig, pepp osv. som en själv! Sista resan kommer jag nog dock vara ensam, då alla ska åt olika håll från Chicago, men blir nog fett kul att åka ensam och bara sova eller något. Längtar fett mycket till 26:e nu, vill komma iväg! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback