28 juli.

 
Igår kom jag med planet och där väntade Julie, Thomas, Abby, Sean och Olivia (flickvännen) på mig. Vi körde hem och jag blev överaskad över hur grönt och böljande landskapet var. Jag fick en tur runt i huset (kommer lägga in bilder på huset en annan dag) och jag blev överaskad över hur mycket större hus än oss de har. De är lika många i huset som oss, men de har 4 badrum istället för 2 (jag delar ett med Abby, vi har varsin sink), 4 bilar istället för 1 och 2 tv-ställen istället för ett. Efter detta så fick jag lite pastasallad innan jag gick och la mig. 
 
Jag gick och la mig igår vid 10-tiden och var verkligen otroligt trött. Vaknade sedan vid 4-tiden och var klarvaken i en timme. Lyckades efter en nattvandring i huset att somna om. Vaknade sedan vid 12-tiden och packade upp hela min packning då. Sedan gick jag ner och där hade Thomas gjort gröt! De äter också gröt och vi pratade om det igår, så det var jättesnällt att han ordnat de. De äter dessutom blåbär på gröten, vilket kommer kunna bli en standard frukost här <3 Efter frukost blev det maaaaassor av bilåkning. Abby jobbade (jobbar i en elektronikaffär, mest för att få ihop pengar till gas, hon är dock väldigt good, var 2:a i "bäst-seller-of-denna-månad" förra månaden) så jag, Julie och Tom åkte ut för att titta på skolan jag ska gå i, affärer och restauranger. Vi var i downtown Lee's Summit, som är den äldsta delen av staden, och det var verkligen jättefint och mysigt. De har band som kommer och spelar där varje fredag och man kunde sitta i en liten park och titta. Vi åkte förbi bion, den "lilla", som bara hade 16 salonger. När de går på bio brukar de gå till en där man får benstöd, alltså alla säten som man fäller som har en mjuk pall framför sig där man lägger upp fötterna. Kan inte vänta till "catching fire" kommer ut så jag får testa! 
 
Vi besökte sedan Abby på "Best Buy" där hon jobbar, innan vi åkte till "Target" (vill tillägga att vi åkte 200 meter med bil från det ena till det andra, bytte parkeringsplats) och handlade lite saker till mig (korg att slänga smutskläder) m.m. Target var ungefär som IKEA kändes det som, gigantiskt och sååå mycket olika märken av en och samma produkt. Jag skulle köpa tandkräm och hade en hylla på 10 m med olika sorter, alltså va? Man förstår verkligen att allt handlar om att konsumera här, jag tycker vi svenskar handlar mycket, men då har jag inte sett det här. Efter Target hade Tom ringt om en byrå som han skulle köpa på deras "blocket". Så vi åkte och köpte en byrå och ett nattduksbord som hörde till. Detta var verkligen inte något jag behövde, hade en liten byrå och jag har ju bara 7 par strumpor men mig, haha. Dessutom har jag en jääättestor garderob med dörrar man skjuver igen. När vi åkte hem så fick Julie sitta inklämd i baksättet mellan byrån och allt annat, vi hade tagit Toms bil som är mycket mindre och därför fick vi fälla båda säterna. 
 
När vi kom hem väntade vi tills Abby kom och sen åkte jag och hon ut för att handla skor (jag lånar några av deras gamla flipp-flopps just nu). Det var 25 grader idag, vilket Julie tyckte vad kallt, hon hade på sig jeans och de skrattade när jag sa att detta är väldigt varmt i Sverige. Alla går i vartfall i flippflopps för det mesta, inomhus också, man tar av sig skorna om man känner för det. Såå jag skulle köpa flipp-flopp, men vi hittade inga och det blev en shoppingtur till ett ställe som liknar BeyondRetro i Sverige, fast som hade lite mer "vanliga" kläder, jag tyckte det var jättebra i vart fall! Hittade en klänning, en kjol, ett par shorts och en t-shirt, måste ha lätta kläder nu när det är så varmt! 
 
När vi kom hem åkte vi och åt på Taco Bell (hehe, jag och Abby ville det, Tom ville åka in till Kansas City). Jag sa att jag aldrig varit på andra snabbmatsrestauranger än McDonalds och Subway, och att jag gärna ville testa fler (mamma och pappa, de äter nyttigt, det är bara jag som får dem att äta så onyttigt, haha). Tacobell var i vart fall riktigt gott! Efter middagen där åkte vi till Toms bror som bodde en bit utanför Lee's Summit. Det var värsta grindarna för att komma in och allt var väldigt fint! Toms bror Tim (Tom och TIm, haha) och hans fru var snälla, väldigt roliga och intresserade av Sverige! Jag visade dem Lidköping på googlemaps och de frågade massor av frågor, t.ex. om vädret, när vi får köra bil, hur våra hus ser ut och hur landskapet ser ut m.m. När de såg skolans parkeringsplats skrattade de och sa typ "oj, där får det plats 5 bilar ju!" och "det är tvärtom här, den lilla parkeringsplatsen är skolan och skolan är parkeringsplatsen". Lyckades även med mitt första skämt på detta lilla besök (vi åt inget eller så, bara pratade och tittade på deras olika grejer i trädgården), och det kändes så himla kul, att jag lyckades skämta i ett annat språk och att de verkligen förstod! Det var ett jättetrevligt besök, de var jättesnälla, hoppas jag får träffa dem igen (which I will)!! Sedan åkte vi hem, där Lena och hennes pojkvän gjorde cupcakes. Såg lite på TV innan vi blev bjudna på dem. Nu har alla gått och lagt sig och det ska jag också göra nu! 
 
Everybody's at Taco Bell! Tom sa att jag skulle smaka lite av varje, så jag fick en valigt taco, en med mjukt skal och en burrito. Det var gott! 
 
Tims och hans frus (kommer inte ihåg namnet nu) hus, ett litet hus i trädgården och ett ännu mindre hus som hans fru har gjort (hon har även gjort det runt om). Tim och Tom på bilden.
 
De odlar zucchini, jordgubbar, gurka, olika sorters peppar och några till saker, verkligen så mysigt! Och deras trädgård är jättefin, med massor av blommor och växter överallt. Åkte förbi ett stort majsfält på vägen hit, hur nice?
Bild 2: Jag och Abby framför huset
Bild 3: Tom och jag i köket.
Bild 4: Julie och Tims fru. 
 
 Alla i köket. Utanför huset, man ser deras damm bortanför flaggan (såå amerikanskt, väldigt många har flaggor i trädgårdarna och på husen) och grinden där man åker in (Tom och hans bror hade något skämt varje gång så när vi ringde på så svarade han och:
Tom - Open up, I ain't got all day to sit here and wait! (med väääärldens bredaste dialekt)
Tim - Excuse me sir, do you have an appointment? 
Det var kul när man var där iaf, hehe. 
 
Nu ska jag sova, är jättetrött! 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Malva säger:

Alltså hur coolt är inte detta då?! Du kommer verkligen få det galet bra där! Haha, jag älskar att du fick skämta också!
Kram kram!

2013-07-29 | 10:34:25
Bloggadress: http://malvaastrid.blogg.se
Alice säger:

Allting låter toppen Elsa!
Längtar till mer bilder kommer upp, måste få se hur du bor.
Saknar dig redan, kram

2013-07-29 | 22:58:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback