12/24

Idag säger vi svenskt god jul, i USA sker det imorgon, den 25:e. Men redan nu har vi öppnat presenter. Jag kan ju berätta om hur min julafton var!
 
Jag hade simträning på morgonen, så jag blev väckt av väckarklockan, 04.00 och drog mig upp ur sängen, blev upphämtad lite efter 04.30, och kom till träningen 05.00. Så simmade vi i 2 timmar, sedan gick vi och bytte om och gick till en gympasal tätt intill simhallen. Där var det "insanity" som gällde, vilket är som ett intensivpass av någon som gör det på en film. Efter detta hade en mamma (som även skjutsade mig dit och hem) som hade med sig hembakta kanelbullar till alla som frukost, och så var det julklappsspel (white elephant). Jag hade inte med någon julklapp tyvärr haha. 
Väl hemma var klockan 9, och jag ringde direkt till la familia för att prata med dem i Skype, bara en kort stund, 10 minuter eller så! Men det var så roligt att få se farmor&farfar&mormor, som jag inte sett på ett tag! Efter detta lagade jag en riktig julefrukost (havregrynsgröt) och sedan en bacon/ost-biscuit made av Tom. Sedan satte jag mig och började titta på julkalendern! Såg avsnitt 1-9 innan jag var åkte med Abby på en åktur till en affär, hon skulle köpa en sista julklapp. Kom tillbaka och hoppade in i duschen för att göra mig klart för kvällen. 
Mam, pap, Lena, Sean, Abby och jag åkte till Kansas City, bokat bord hade vi på en restaurang inne vid the plaza. Åt en jättegod måltid med musslor, lax, vaniljmousse och lite annat gott! Åkte sedan hem och delade ut presenter och öppnade dem! I min familj gör det så att man öppnar alla barnens presenter idag, julafton. Så jag fick mina presenter av Lena, Abby och Sean, och de fick av mig. + att vi gav de som var till mam och pap. Hank fick också sina presenter, han var så himla söt när han på egen hand öppnade sitt paket och drog fram två leksaker jag gjort till honom (han kallar dem "shirt-rope" och "wrecking ball"). 
 
Nu sitter jag här och klockan är snart 23 och jag har då vart uppe 19 timmar, börjar känna mig rejält trött. Imorgon är det uppstigning och paketöppning på morgonen, då alla paket från våra föräldrar! Inatt ska jag och Abby dela säng och spela sims <3 Fast kommer väl somna innan vi hinner börja. Ska gå upp för trappan nu, pusspuss! 

Kommentarer
🎅 säger:

Merry Christmas😘

2013-12-25 | 15:41:25
Vilma säger:

hej! jag undrar om du var bra på simning innan du började i det? Måste man kunna sporten för att kunna gå i den?

Svar: Jag svarade på din fråga i bloggen, superkul att du ställde en fråga, säg till om du har mer saker du undrar över! :)
None None

2013-12-26 | 21:07:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback