11 August.

Jag skulle Skypea med la familia eftersom det var Olles födelsedag (hurrahurrahurra!), så fick ställa väckarklockan på 8. Efter mitt samtal somnade jag om i någon timme. När jag gick upp sedan hade Julie gjort pannkakor (american) till mig som jag åt med smör, blåbär och maple sirap, standarden här. Såå gott! Efter frukost spelade jag och Julie ukelele och sjöng ihop ett tag innan det var dags för mig att byta om inför tennismatchen jag planerat mot Sarah, Mandi och Cory. Dock kunde inte Mandi spela så Sarah's lillebror Jacob hoppade in istället. Vi körde killarna mot tjejerna och hehe, det var första gången Cory spelade tennis och nästan detsamma för Jacob. Båda spelar fotboll (svensk) här och Sarah var med i Varsity-laget förra året, vilket är högsta nivån. De slutade efter en timme oseriös och väldigt rolig/flumm-tennis och jag och Sarah körde i 20 minuter till. Jag var så trött, även om vi inte körde något seriöst. Värmen och fuktigheten. Fuktigheten är vad som gör det jobbigast. Vilket ord beskriver jobbigt bäst på engelska? Det finns inget som direkt betyder det vad jag vet. Ett ord som behövs ibland, hehe. 
 
Blev hämtad och åkte hem, tog en dusch, åkte och handlade mat för att sedan komma hem och äta mat, åt grillade vegoburgare och sallad. Och måste säga hur mycket jag gillar att gå i mataffärer här, här är allt så stort, de har en tio meter hylla för allt och allting ser så annorlunda ut. Passade på att köpa bönor, sallad, tonfisk och sånt, eftersom skollunchen är antingen pizza, cheeseburgare eller korv(majskorv tror jag) i bröd. Sedan kom Abby hem efter jobbet och vi spelade alla ukelele ihop och sjöng (de sjunger stämmor och sånt<3). Tycker detta var mysigaste kvällen hittills, Tom, Julie, Abby, Lena, Sam och jag satt i vardagsrummet och sjöng och lyssnade och pratade. Lena Skypeade med Veronica (storasyster som bor i California) och hennes dotter samtidigt, så jag fick hälsa på dem också! Sedan sov vi! 
 
 
Bild på huset och väg och lite utsikt på vägen. Man åker bil HELA TIDEN. I familjen är de 4 personer och de har 4 bilar. Den silvriga jeepen till vänter är Abbys, den silvriga i mitten är Sams och den gröna jeepen till höger är Lenas. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback