sjuttonde april.

Idag ska jag ta mitt sista vaccin innan jag åker, andra sprutan för hepatit B. Kommer antagligen få ta sista sprutan i USA (kommer få vara i ett Amerikansk sjukhus aka Scrubs??). Fast jag kan ta den hemma om jag åker i sempember.
 
Hoppas att jag får avresedatum i augusti, samtidigt som alla startar skolan här hemma, det skulle kännas mycket bättre. 
 
Förresten har jag alltid varit jätte -sprut/-blodprovs/allt-där-man-sticker-i-hudenrädd men jag har nog kommit över det lite i och med att jag alltid tagit så himla mycket sprutor och sånt hela tiden.
            En gång när jag var liten och skulle ta blodprov kunde de inte hålla mig stilla och jag grät jättemycket så sköterskan blev rätt arg på mig och sa att hon fick ta några andra patienter emellan. Min pappa var också ganska irriterad då, haha. 
            En annan gång när jag låg på sjukhus och skulle använda en sån där apparat man sätter på fingret...
(en sån här typ)
 
...så fick jag för mig att det skulle stickas och att det skulle börja borra i fingret. Den gör lika ont som att klappa en katt ungefär, hehe. Sen så fick mina föräldrar, en doktor och en sköterska sätta på sig den innan jag vågade.
 
Det jag vill ha sagt är att jag egentligen inte alls har kommit över min sprutskräck och jag är jättenervös för att gå till vårdcentralen idag. Det var allt. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback